Seyran Park
Sami Er
Yerel 14 Mayıs 2016 - 16:53 Yorum: 0

Arap Acente Sahiplerine Samsun Tanıtıldı

Samsun'da turizmin geliştirilmesi için Orta Doğu'daki acente sahiplerine Samsun'un ilçelerinde ve merkezindeki turizm yerleri gezdirildi ve sonrasında Samsun'daki acente sahipleriyle birebir fikir alışverişinde bulunuldu.

Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği (TÜRSAB) ve Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Karadeniz Turistik İşletmecileri Derneği'nin (KATİD) ortaklaşa düzenlediği, Türk Hava Yolları ve Samsun Büyükşehir Belediyesi'nin de destek verdiği bir organizasyonla Orta Doğu'daki acente sahipleri Samsun'da getirildi.

Acente sahipleri ilk olarak Samsun'un ve ilçelerinin turistik yerlerini gezerek fikir alışverişinde bulundular. Acente sahipleri daha sonra Samsun'daki otelleri, hastaneleri ve estetik kliniklerini gezdiler. Gezinin sonunda Ortadoğu Turizm ve Seyahat Acenteleri Birliği (OTSAM) ile KATİD üyeleri Atakum Grand Amisos Hotel'de bir araya geldi.

TOKTAŞ: "AMAÇ SAMSUN'U ORTADOĞU'YA PAZARINDAN PAY ALMASI"

Amaçlarının Orta Doğu pazarını Samsun'a getirmek olduğunu belirten TÜROFED Yönetim Kurulu Üyesi ve KATİD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Toktaş, "Son dönemlerde Orta Doğu pazarı ile ilgili yoğun bir şekilde çalışıyoruz. Bu çalışmalarda TÜRSAB, THY ve Büyükşehir Belediyesi işbirliği ile çeşitli heyetler getiriyoruz. Bu son getirdiğimiz heyet ise İstanbul'da faaliyet yürüten ve bir ayağı Orta Doğu'da olan büyük seyahat acentelerinin ve tur operatörlerinin Türk yöneticilerini getirdik. Bunlara ilimiz ve ilçelerimizdeki yerleri gezdirdik. Amacımız onların aracılığıyla şehrimizin turizmini canlandırmak. Bizim turizmdeki kaliteli tek çıkış yolumuz Orta Doğu pazarıdır. Çünkü yerli pazarda bir hareketlilik var fakat bütçeler biraz daha kısıtlı oluyor. Buradaki tesislerimize daha değer katabilmek için Orta Doğu pazarına açılıyoruz. Elimizden geldiği kadarıyla sivil toplum örgütleri ile birlikte işlerimizi yaptık" dedi.

"SAMSUN'UN İLÇELERİNDE TESİSLEŞME EKSİK"

Samsun'da doğal mekanların olduğunu fakat bunlar için gerekti tesislerin olmadığını ifade eden Toktaş, "Acente sahiplerini Ladik'e götürdük ve çok sevdiler. Fakat bunların burada bir çay içebilecekleri yek yok. Mesela Kunduz Ormanları, Kanyona götürdük ve oraları da çok sevdiler. Ama oralarda da düzgün tesis yok. Oralara giden her Arap turist tüpünü, mangalını getirecek hali yok. Oralarda tesislere ihtiyacımız var. İnşallah bundan sonra bu eksikliklerimizi tamamlar güzel bir şeklide burada bir pazar açılmış olur. Samsun kendini ispatladı ama sadece bu eksikliklerimiz kaldı. Orta Doğu'nun talep ettiği her unsur bizde var. Tesisleri de yaptıktan sonra her şey çok güzel olacak. Ancak şunu da söylemek gerekiyor: Merkezdeki tesisleşmemizde bir sorun yok. Oralar tamam ama tek sorun ilçelerdeki doğal güzelliklerin içersinde olması gereken tesislerimiz eksik" diye konuştu.

OTSAD'ın Orta Doğu'daki turistleri Türkiye'ye kazandıran, seyahat acentelerin kurduğu bir dernek olduğunu belirten OTSAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kırk, "Orta Doğu turizmi için Orta Karadeniz'e geldik. Orta Doğu turizmi derken özellikle Karadeniz'de yıldızı parlayan bir Uzungöl vardı. Bunun ile ilgili lokasyonlarımızı değiştirme kararı aldık. Bunlardan bir tanesi de Orta Doğu turizmin ve turizmcisinin burada nasıl daha farklı lokasyonlar olabilir diye çalışmalar yapmışlar. OTSAD'ın bünyesinde olan seyahat acenteleri, katkı sağlayan ve ülke turizmine katkı sağlayan ve ülke turizmine turist getiren seyahat acentelerini barındıran dernek ve kuruluştur" açıklamasında bulundu.

KIRK: "TABİATIN KALBİ SAMSUN'DAN ATIYOR"

Samsun'un Karadeniz'in yıldızı olduğunu belirten Kırk şunları söyledi: "Samsun, Karadeniz'de en güzel yerlerden bir tanesidir. Burada kanyon, çok güzel lokasyonları olan göl ve yayları gördük. Yaylalara çıktığımız zaman çeşit çeşit ağaçları gördük. Tabiatın kalbi bence Samsun'dan başlıyor. Fakat tanıtım anlamında çok sıkıntı olabilir. Ayvacık bugüne kadar benim gördüğüm en güzel göletlerden bir tanesi. Etrafında doğa turizmin yapılabileceği, su sporlarının, yamaç paraşütünün olabileceği, bunun yanında doğal sporların burada yapılacağı bir lokasyon olarak görüyorum. Bununla ilgili de belediye başkanımız ile görüştük ve oraya OTSAD Tatil Köyü yapmayı planladık. Bu tatil köyüyle birlikte Arap turistlerin daha çok geleceğine inanıyoruz. Orta Doğu pazarından Samsun'un alt yapısına baktığımızda, otel bakımından bu sezona hazır ama diğer sezona inşallah bu oteller daha çok çoğalır. Lokasyonlara baktığımız zaman çok güzel lokasyonlara sahip, burada yayla turizminden sonra, kanyona gidebiliyorsunuz, off-road yapabiliyorsunuz, yamaç paraşütü ve av turizmi yapabiliyorsunuz. Bunlar daha çok sosyalleştiği zaman burası Karadeniz'in yıldızı olma yönünde hedefe doğru ilerleyebilir. Yaylalarda ve gittiğimiz bazı yerlerde özellikle Ayvacık bölgesinde bizi tatmin edici bir otel veya tesis yok. Bununla ilgili ilk yatırımı inşallah yatırımcılarla birlikte OTSAD'ın seyahat acenteleri burayı lokomotif olarak görüyoruz. İlk adımı bizler atacağız. Bundan sonra da diğer yatırımcıların geleceğini düşünüyoruz. Bunu bir dosya yapıp Orta Doğu'daki yatırımcılara sunacağız. Orta Doğu'dan gelecek olan Arap turistleri Samsunlu halkımızın iyi davranıp misafirperverliğini gösterirlerse Samsun, Arap turizmi hazırlamaya hazır olur."

KATİD Yönetim Kurulu Başkanı Murat Toktaş ile TÜRSAB Bölge Yürütme Kurulu Başkanı Temel Uzlu, OTSAD Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Kırk'a plaket ve hediyeler verdiler.

Toplantıya ayrıca TÜRSAB Bölge Yürütme Kurulu Başkanı Temel Uzlu, Amisos Otelleri Genel Müdürü Kadriye Kara ve acente sahipleri de katıldı.

Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı
İHA İhlas Haber Ajansı tarafından geçilen tüm Haberler, bu bölümde Malatya Güncel Haber editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans kanallarından geldiği şekliyle yer almaktadır. Girilen Haberler alanında yer alan haberlerin hepsinin hukuki muhatabı haberi geçen ajanslardır.