• BIST 108.489
  • Altın 151,139
  • Dolar 3,6704
  • Euro 4,3242
  • Malatya : 16 °C
  • Ankara : 12 °C
  • İzmir : 18 °C
  • İstanbul : 17 °C
  • Elazığ : 15 °C
  • Adıyaman : 19 °C
  • Trabzon : 19 °C

“Ben hiçbir yerde tek dil demedim!”

06.06.2011 22:21
Ramazan Durmuş / Malatya Güncel

Ramazan Durmuş / Malatya Güncel

Başbakan’dan büyük itiraf…
Sıkıştığında, Türk milliyetçilerine mesaj vermede mahir davranan Başbakan Tayyip Erdoğan meğerse bugüne kadar laf kalabalığı arasında o meşhur sloganları kullanırken bir eksik konuşuyormuş!
Başbakan, bir seçim konuşmasında aynen şunu itiraf etti:
“Ben hiçbir yerde tek dil demedim!”
Oh ne âlâ...
Tek bayrak diyeceksin!
Tek millet diyeceksin!
Tek devlet diyeceksin!
Tek dil diyemeyeceksin!
Bayrak tek olacak, millet tek olacak, devlet tek olacak ama dil çok olacak öyle mi?
Sık sık konuşmalarında 36 etnik unsurdan söz eden Başbakan’ın “Türk vatandaşlığını” bir kenara bırakıp “Türkiye Cumhuriyeti vatandaşlığı” üzerinde siyaset yapması, “Türk” kelimesini ağzına almaması da hayli ilginç değil mi?…
Buradan herkese bir hatırlatma yapıyorum. “Türk milliyetçisiyim” diyenler Başbakan’ın ifade ettiği gibi asla “bölgesel milliyetçi” değildir!
Evet; Türk’üyle, Kürt’üyle, Laz’ıyla, Çerkez’iyle, Gürcü’süyle, Çingene’siyle tek milletiz...
Evet; tek bayrak bağımsızlığımızın sembolü...
Evet; uğrunda ölünen toprak tek vatan...
Sözü fazla dolandırmadan çok dilli tek devlet, tek millet, tek bayrağın nasıl mümkün olacağı konusunda Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’e kulak verelim:
“…Milliyetin çok bariz vasıflarından biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır. Türkçe konuşmayan bir insan Türk kültürüne, topluluğuna bağlılığını iddia ederse buna inanmak doğru olmaz.”
“…Türk demek dil demektir. Milliyetin çok belirgin niteliklerinden biri dildir. Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır.”
“…Türk milletinin dili Türkçedir. Türk dili dünyada en güzel, en zengin ve en kolay olabilecek bir dildir. Onun için her Türk, dilini çok sever ve dilini yükseltmek için çalışır. Türk dili Türk milleti için kutsal bir hazinedir.”
Yüce Önder Atatürk’ün “Türk milletindenim diyen insan, her şeyden evvel ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır” emrinden sonra bana kim ne anlatırsa anlatsın beyhudedir.
İşin özeti şudur:
Tek millet varsa, tek devlet varsa, tek vatan varsa, tek bayrak varsa tek dil de vardır!
* * *
BAŞBAKAN’IN ÜSLUBU
Madem bugün Başbakan’ı yazdık. Gelelim biraz da kullandığı üsluba…
Ne yazık ki Başbakan, konuşmalarında “Alçaktır” ya da “Namerttir” gibi kelimeleri çok sık kullanarak siyasetin meydanlardaki üslubunu sertleştirmektedir.
Başbakan’ın malum bu kelimeleri çok sık kullanması RTÜK incelemesine bile konu olmuştu ama değişen bir şey yok. Aslında aynı anlamlarda kullanılan bu kelimeler için ben de nedir bu “alçak”, nedir bu “namert” dedim; açtım Türk Dil Kurumu’nun sözlüğünü...
Namert; mert olmayan, alçak, korkak demek...
Alçak ise; Bile bile en kötü, en ahlaksızca davranışlarda bulunan, aşağılık, soysuz, namert, rezil, hain demek...
Anlayacağınız kimsenin birbirine kullanmayacağı iki kelime... Ama görüyoruz ki Türkiye’yi yönetenlerin ağzında havada uçuşuyor. Hem de daha küçük çocuklarımız televizyon başından kalkmadan...
Cidden bu bozuk üslup çok üzücü… Keşke kimse birbirine söylemese...
Başbakan; “Dışlamadık, ötekileştirmedik, hiç kimseye hor bakmadık. Onların yaptığının tam tersine 74 milyona aynı nazarla baktık, 74 milyonu bir gördük, beraber gördük, kardeş gördük. Bizim farkımız bu, zenginliğimiz bu” dese de kullandığı cümlelere baktığımızda bunu pek de yerine getiremediğini görmek gerçekten üzücü...
İşte Başbakan’ın ağzından dökülen cümlelerden birkaç örnek:
“- …Kemal Kılıçdaroğlu diye biri yoktur. Kemal Kılıçdaroğlu sanaldır.”
“- …CHP’nin yeni genel başkanı çeteler tarafından, statükocular tarafından yönlendirilen bir figürden ibarettir.”
“- …Sen (MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli) böyle bir iddianın sahibisin, eğer dürüstsen diyorum ki bunu açıklamaya mecbursun. Açıklamadığın takdirde namertsin.”
“ … İnan Kıraç’ı bu işlerin içinde görmek istemem. …Hakikaten bu yazılanlar doğruysa bu tabi geleceğe yönelik kendisi de bazı riskleri üstlenmiş demektir. Bir işadamı ülkede bir güce sahip böyle bir şeyin içine girmesi adım atması kendisi açısından da ciddi bir risktir.”
Bozulan üsluplar, sıkça ortaya dökülen tehditler... Ne yazık ki hiç eksik olmuyor, bu durum da Türk milletini derinden yaralıyor.
 

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Kadir
11 Haziran 2011 Cumartesi 13:56
Bende bu mesajiniza mutesekkirim
Sevgili Ihsan kalender. Size cok kizmama ragmen, su son mesajindaki demokratik tutumunuz ve fakliliklarimiza (ki farkliligimiz zenginligimizdir) olan sayginizdan dolayi onunuzde saygiyla egilirim.
İhsan KALENDER
10 Haziran 2011 Cuma 22:24
ASIL BİZ MÜTEŞEKKİRİZ
Sevgili DURMUŞ; Siz MALATYA'nın bağrında büyümüş yetişmiş NADİDE bir EVLADISINIZ...Elbette SİYASİ İÇTİMAİ ve FELSEFİ farklı yanlarımız olacaktır olmalıdır...Zaman zaman yorumlarımızın dozu TAŞICI oalacaktır olmalıdır...Amma her ne olursa olsun BİZ SENİ CANIMIZ GİBİ SEVİYORUZ ÖZLÜYORUZ ve OKUYORUZ...Bütün bunlar BEŞ PARMAĞIN aynı ölçekte olmadığı manasınadır...Yine amma;AYNI CANDA AYNI BEDENDE UZUVLAR gibiyiz...FARKLILIKLARIMIZ biri-birmizi SEVİP-SAYMAMIZA ASLA ENGEL TEŞKİL etmeyecektir.SEVGİ ve SAYGILARIMI ARZ ediyorum.
Ramazan Durmuş
10 Haziran 2011 Cuma 14:25
Teşekkürler
Kıymetli hemşehrilerim, değerli okurlarım;
Yazılarımın ardından demokrasinin gereği tartışmalarınızın kaliteli olmasının keyfini yaşıyorum.
Hepiniz varolunuz...
Son yazım üzerinde bana yönelen suçlamalara da gülüp geçiyorum. Diyeceğim o ki, tek devlet, tek vatan, tek millet diyen TEK DİL demek mecburiyetindedir. Çünkü dil birliği olmadan hiçbirşey gerçekleşmez. Saygılarımla...
İhsan KALENDER
10 Haziran 2011 Cuma 00:51
FETVA VERMEK Mİ..!..
Fetva vermek kim,ben kim?Tek kelime veya cümlede FETVA içeren bir olguya rastlarsanız ben YORUM yazmaktan imtina ederim. BIRAKIN.KÜRTÇE KONUŞMAK zaten YASALDIR LEGALDİR.
Nuri
09 Haziran 2011 Perşembe 12:18
Ezan
Bu "Kürtce ezan" konusunda hic bir kanita ulasamiyorum. Kim bundan söz etmis, kim okumus belli degil. Anlasilan bu bir kiskirtma-karalamadir. Olurmu-olmazmi bu noktadaki düsüncelerimi bir tarafa birakiyorum. Kim bunu nerede ve nasil savunmus, okumus; cikip nedenini de anlatan yok. Ne sahip cikan var, ne "ben yaptim" diyen var ve nede yapildigina dair bir kanit. Herkes karsi cikiyor, yalan oldugunu acikliyor ama birileri hala "ben kürtce ezana karsiyim..." diyor. Belli ki burada da "bölünüyoruz, din elden gidiyor" histerisi yaratilip oy devsirilecek. Tehlikeli ve bu yalani üretip yayanlara da zararli. Oy almak icin böyle yollara basvurmak haramdir. Dinen de caiz degildir.
Nuri
09 Haziran 2011 Perşembe 11:19
Editöre
Karsi düsüncelere de yer verdiginiz icin tesekkür etmek bence zorunluluk oldu.
Tüm yorumcu arkadaslarin niyetlerinin kötü olmadigina eminim. Birbirimize, düsüncelerimize, kürtür, dil, etnik arka planimiza; kisacasi birbirimizin degerlerine hakaret etmeden tartisma ortaminin burada gelistigini görüyorum. Bu malatyaya yararli bir gelisme, hepimize yararli. Kirmadan ve dökmeden yeterince ögrendik ki; kimsenin bunda yarari yok. Daha cok empati ile uc noktadaki düsünceleri anlayip, tabu olmaktan, zararli olmaktan hep beraber cikartabiliriz. Saygilarimla
batuhan
09 Haziran 2011 Perşembe 10:56
MAKALE GAYET GÜZEL
HER KESİMDEN HER YAZAR BULUNMAKTA GÜNCEL DE. YAZI BENCE GAYET GÜZEL
Kadir
09 Haziran 2011 Perşembe 10:13
Taslasmis yureklerde empatiyi aramak bosunami?
Yine fetvalarinizi dokturmusunuz Ihsan Bey (Ben EFENDI demiyecegim, zira efendice konusmamissiniz tehdit etmissiniz). Bende aynen senin gibi dusunuyorum iste inancin hakkindir mesrebince yasa. Amma dilimde benim hakkimdir onada dil uzattirmam bunuda sen bil. Ezani kurtce okuyanlar, bunu kutlere dayatmaya calisiyorsalar buna en basta ben karsi cikarim. Fakat kucuk bir grubun kendi biresel olarak tercihiysede kendileri bilir beni ve baskalarini alakadar etmez.

Begenmeyen cehenneme kadar gider demissinzde, unumayinki kimseyi aslinda cehenneme gonderemeyiz sadece cehennnemi buraya getirebiliriz bu sizide yakar.
İhsan KALENDER
09 Haziran 2011 Perşembe 00:36
İLAHİ ŞERİAT ORTAK PAYDAMIZDIR
NAMAZ,ORUÇ,ZEKAT,HAC,KELİME-İ ŞEHADET ŞERİATTIR VE TÜM MÜSLÜMLERİN ORTAK PAYDASIDIR.PKK'NIN İFLAS etmiş MARKSİST LENİNİST devlet hayali yanında BİZİM İDEALİMİZ HAKTIR GERÇEKTİR.ŞEYTANLARIN yanında olmayalım.TÜRBAN inanç ifadesidir.ÖRTÜNMEK EDEPTİR.ŞERİAT-I İLAHİ HAKTIR.ŞERİAT-I ŞEYTANİ NA-HAKTIR! CEHENNEM İLE CENNET ARSINDAKİ FARK GİBİDİR.BEĞENMEYENİN CEHENNEME KADAR YOLU VARDIR! ÇİYE VIZ-VIZ NA-ÇİYE! KADİR EFENDİ!KÜRTÇE KUR'AN olmadığı gibi,KÜRTÇE EZAN da olmaz! Amma KÜRTÇE DUA olabilir.AKLINIZI BAŞINIZA İMAN İLE ALINIZ ki; HAKİKAT TAŞLARI yerine otursun!
Nuri
08 Haziran 2011 Çarşamba 15:34
sacmalamanin kimseye yarari olurmu
Hak talebinde bulunanlari "hain" ilan etmeden önce isterseniz bir deneyin. Haklarini verelim, görecegiz ayriliyorlarmi? Talep düzeyinde bile insanlari böyle asagilarsaniz, ayriligi ekmis oluyorsunuz. "Hak isteyen hain" dünyada sadece Türkiyede var. Dünyanin baska hic bir ülkesinde dogal haklarini isteyenlere "hain" denmez. Öyle olsaydi Türkiyedeki türk-kürt-laz-gürcü ve digerleri hepimiz defalarca "hain" olmustuk. Niye mi? Sundan; Bulgaristandaki Türklerin hak taleplerini, hakli bulup tam destek verdik. Kibris türklerinin esitlik taleplerini destekledik olduk mu 2. kez "hain". Irak türkmenlerin hak taleplerinin yerinde oldugunu kabul ettik, cin in uygur-sincan türklerinin dahi haklarini savunduk, etti 4. Sonra filistinlilerin, bosnalilarin... Simdi soralim mi kim ne kadar "hain"? diye. Bir yanlislik yokmu sizce ortada? Her ulus ve kültürlerin hak ve hak taleplerini destekleriz. Ama sira "kardes" kürtlere gelince i9s degisir. Hatta birzamanlar bir basbakanimiz demisti ki: Kürtler japonyada bile devlet kursalar karsiyiz. Bu acikca bir "düsmanlik" belirtisi olamazmi? Herkese tamam ama zenciye yok, herkese tamam ama yahudiye yok, arap olana yok... Burada haklarina karsi ciktiklarimiz düsman oluyor. Editörün sinirlarini zorlayayim: Hitler bir insanlik sucu isledimi? Isledi. "Dünyanin neresinde olursa olsun" yahudileri yeryüzünde yok etmeye calisti. Bu "anti semitizm" olarak tarihe gectimi? Gecti. Hepimizin anlayacagi; Naziler bir irka acikca düsmanlik yaptilar ve "rasist" (irkci) oldular. Bazi seyleri savunurken (eminim herkes iyi niyetli) bazi seyleri birbirine karistirmayalim. Milliyetcilik yapiyorum diye baska bir millete düsmanlik yapmayalim. Hak talebinde bulunmayan kürtlere mi yoksa hakkini cani ile savunan kürde mi güvenmek gerek sorusunu kendimize sorarsak, biraz empati yapmis oluruz. Bu aciklamadan dolayi düsüncem bazi arkadaslar "milliyetcilik yapiyorum" niyetiyle sacmalamis, kendisinden hak talep edene "hain" demis.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Malatya Güncel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : www.malatyaGüncel.com İhlas haber Ajansı | Haber Yazılımı: CM Bilişim