Seyran Park
Sami Er
Türkiye 24 Mart 2017 - 10:59 Yorum: 0

İranlı turistler gündüz alışverişte gece eğlencede

Ülkelerindeki 13 günlük Nevruz tatilini Türkiye'de geçirmek isteyen çok sayıda İranlı turist, Van'da gündüz saatlerinde alışveriş yaparken gece ise eğlence mekanlarında zaman geçiriyor. Kentteki otelleri dolduran İranlı turistler, gündüz saatlerinde mağazalardan alışveriş yaparak Van'ın lezzetli yemeklerinden tadıyor, gece ise otellerde ve eğlence mekanlarında tatilin keyfini çıkarıyor.

İHA muhabirine açıklamalarda bulunan Royal Berk Otel İşletmecisi Sefer Bayram, Nevruz öncesi başlayan yoğunluğun Nevruz ile tavan yaptığını belirterek, "Bizler de öncesinden tüm hazırlıklarımızı yaptık. Misafirlerimizi büyük bir mutlulukla konuk ediyoruz. Onların rahatsız olmayacakları şekilde konaklamalarını sağlıyoruz. Bu döneme dair çeşitli indirimlerimiz var. Şehir olarak misafirlerimizi güzel karşılıyoruz. Bugüne kadar herhangi bir sıkıntı yaşamadık, umarım bu şekilde devam eder. Misafirlerimizi her zaman da bekliyoruz" dedi.

"Misafirlerimizi evlerimizde konuk ediyoruz"

İranlı turistlerin gelmesiyle birlikte otellerde doluluk oranının yüzde 100'e dayandığını anlatan Bayram, "Vanlı esnaf olarak bu durumdan çok memnunuz. Hatta o kadar yoğunluk var ki misafirlerimizi evlerimizde konuk ettik. İlçelerimizde bulunan otellerimize gönderdiğimiz misafirlerimiz oldu. Bu gerek Van halkı gerekse de ülkemiz için çok sevindiricidir. Özellikle esnafımızın zor bir süreçten geçtiği bugünlerde, İranlı turistlerin gelişi bir moral oldu" diye konuştu.

"Yılda 4-5 defa geliyoruz"

İran'ın Azerilerinden olduğunu belirten Tur Rehberi Fahrettin Hesedi ise yılda 4-5 sefer Türkiye'ye turist getirdiğini belirterek, "İran'ın Urumiye şehrinden geliyorum. Bu yıl içerisinde beşinci gelişimdir. Buranın insanları çok iyidirler. Van'ın çok güzel tarihi yerleri var. Gezip dolaşıyoruz. Yaz aylarında geldiğimizde göle giriyoruz" ifadelerini kullandı.

"Gündüz alışveriş yapıyoruz, gece eğleniyoruz"

İranlı turist İbrahim Touhit de, Van'a alışveriş yapmaya ve eğlenmeye geldiklerini ifade ederek, "Van'a alışveriş yapmaya, gezmeye ve eğlenmeye geliyoruz. Fiyatlar çok uygun. Geceleri eğlenmeye gideriz. Gündüzleri ise alışveriş yapıyoruz. Her şey çok güzel, Van çok güzel" şeklinde konuştu.

"Buradaki imkanlar İran'da yok"

Alışveriş yapan Merzi Mudani de, 2 yıldır sürekli Van'a geldiğini ifade ederek, "Buralar çok hoşuma gidiyor. Alışveriş için buraya geliyoruz. Gezmek için geliyoruz. Buralar çok hoş. Van Kalesine gittim, çok güzel bir yer. Edremit ilçesine gittim, göl çok güzeldi. Ama en güzeli alışveriş ve eğlence. Alışverişten sonra buradaki arkadaşlarımızla eğlenmeye gidiyoruz. Burası çok güzel, buradaki imkanlar İran'da yok. Arkadaşlarımı da buraya gelmek için teşvik ediyorum" diye konuştu.

Azize isimli turist ise İran'ın Farslarından olduğunu ve Türkçe bilmediğini belirterek, "Van'ı çok beğeniyoruz. Türkiye halkı ve Van halkı çok misafirperverdir. Burada kaldığımız otellerde rahat ediyoruz. Gündüz geziyoruz, geceleri ise eğlenip hoş zaman geçiriyoruz" dedi.

Öte yandan, devam eden Alışveriş Günleri Festivali kapsamında kentin işlek noktalarında yapılan ışıklandırmalar ise güzel görüntüler oluşturdu.

İranlı turistler gündüz alışverişte gece eğlencede

Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı
İHA İhlas Haber Ajansı tarafından geçilen tüm Haberler, bu bölümde Malatya Güncel Haber editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans kanallarından geldiği şekliyle yer almaktadır. Girilen Haberler alanında yer alan haberlerin hepsinin hukuki muhatabı haberi geçen ajanslardır.