Seyran Park
Sami Er
Yerel 17 Eylül 2019 - 13:13 Yorum: 0

Türk Kızılayı Sudan’ndaki sel felaketinin ardından yardım kampanyası başlattı

Tarihinin en büyük sel felaketiyle karşı karşıya kalan Sudan'a İslam Dünyası Sivil Toplum Kuruluşları Birliği (İDSB) üyesi kuruluşlar yardım eli uzattı. Türk Kızılayı'nın ev sahipliğinde "Sudan'ın Yaralarını Birlikte Saralım" sloganı ile yürütülen kampanyanın tanıtım toplantısında konuşan Türk Kızılayı Genel Başkanı Kerem Kınık, "Bahsettiğimiz sayı yaklaşık yarım milyon insan. Acil olarak ihtiyaçları barınma, sağlık, eğitim ve gıda temelli ihtiyaç. Bu çerçevede biz de Sudan'ın yaralarını birlikte saralım adı altında bir insani yardım kampanyası başlatıyoruz" dedi.

Türk Kızılay'ın ev sahipliğinde "Sudan'ın Yaralarını Birlikte Saralım" ortak sloganı ile yürütülen ve İslam Dünyası Sivil Toplum Kuruluşları Birliğinin çağrısı ile bir araya gelen 20'den fazla sivil toplum kuruluşu, Sudan'ın yaralarını sarmak için harekete geçti. Türk Kızılay İstanbul Genel Başkanlık Ofisi'nde düzenlenen toplantıya Türk Kızılay Genel Başkanı Kerem Kınık, İDSB İnsani Yardım Platformu Genel Sekreteri Ali Kurt ve İDSB'nin çağrısı ile bir araya gelen 20'den fazla sivil toplum kuruluşu temsilcileri katıldı. Yürütülecek kampanyadan elde edilecek bağışlarla öncelikle Sudan'ın afetten en çok etkilenen bölgelerinde "Türk köyleri" inşa edilecek. Ayrıca çeşitli bölgelerde mobil klinik hizmeti verilerek Sudan halkına acil sağlık destek sağlanması planlanıyor. Kampanya sürecinde Türkiye'den temin edilen acil gıda ve temizlik malzemeleri de ihtiyaç sahiplerine dağıtılacak.

"Sudan'ın yaralarını birlikte saralım"

Programda konuşan Türk Kızılayı Genel Başkanı Kerem Kınık, "Kırsal anlamlarda kötü şartlarda kerpiçten evlerinde yaşayan yoksul Sudan'lı kardeşlerimiz şuan bu sel sularının aralarında evsiz bir şekilde hayata tutunmaya çalışıyor. Bahsettiğimiz sayı yaklaşık yarım milyon insan. Acil olarak ihtiyaçları barınma, sağlık, eğitim ve gıda temelli ihtiyaç. Bu çerçevede bizde Sudan'ın yaralarını birlikte saralım adı altında bir insani yardım kampanyası başlatıyoruz. Hem ülkemiz de, hem de dünyada İDSB bünyesinde farklı farklı ülkelerdeki yardım kuruluşlarının ve sivil toplum kuruluşlarının da destek vereceği kampanya ile hızlı bir şekilde Sudan'ın yaralarını sarmaya gayret edeceğiz. Bunun ilk nişanesi olarak yarın bir kargo ile insani yardım malzemelerimiz Hartum'a doğru yola çıkacak. Kampanyalarımız ile birlikte diğer ihtiyaçlarımızı gidermeye çalışacağız" dedi.

İDSB İnsani Yardım Platformu Genel Sekreteri Ali Kurt ise Sudan'da yaşanan bu doğal afetin ardından bölgede incelemelerde bulunduklarını anlatarak, "Nil Nehri'nin taşması sonucu oluşan sel felaketi nedeniyle 16 eyalette yaklaşık 41 bin ev yıkılmış ve takriben 350 bin kişi bu afetten doğrudan etkilenmiş bulunuyor. Bu ziyaret vesilesiyle kuruluşlarımız ilk adımda selden en çok etkilenen bölgelerden biri olan El Ceyli şehrinde müştereken bin adet acil yardım kolisi dağıtımı gerçekleştirdiler" şeklinde konuştu.

Yaptıkları değerlendirme toplantısı neticesinde Sudanlı yetkililerin de taleplerini dikkate aldıklarını kaydeden Kurt, "Felaketzedelerin öncelikle barınma, sağlık, eğitim ve beslenme hizmetlerine ihtiyaç duyduğunu tespit etmiş bulunuyoruz. Bugün burada İnsani Yardım Platformu üyeleri olarak yaklaşık 65 bin 232 ailenin olumsuz olarak etkilendiği bu afet sonrası "Sudan'ın Yaralarını Birlikte Saralım" ortak sloganı ile yeni bir kampanya başlatıyoruz. Gerek arkadaşlarımızın sahada yaptığı gözlemler, gerekse yerel yetkililerden aldığımız bilgiler ışığında Platform üyesi STK'larımızla işbirliği ve paylaşım içinde ilk adımda acil olarak, yarın, yani 18 Eylül 2019 tarihinde Ankara Esenboğa'dan Sudan'ın başkenti Hartum'a hareket edecek bir yardım uçağını inşallah kaldıracağız. Bu uçağımızda öncelikli olarak çadır, battaniye, ilaç, tıbbi malzeme, acil gıda paketleri, temizlik ve hijyen setleri bulunmaktadır. Bugün hep birlikte başlattığımız bu kampanya sürecinde elde edilecek bağışlarla, özellikle kardeş Sudan'ın afetten en çok etkilenen bölgelerinde yerel mimariye uygun Türk köyleri inşa etmeyi planlıyoruz. Ayrıca çeşitli bölgelerde mobil klinik hizmeti vererek Sudan halkına acil sağlık desteği sağlamayı, duruma göre yerelden ya da ülkemizden temin edilecek acil gıda ve temizlik malzemelerini ihtiyaç sahiplerine ulaştırmayı hedefliyoruz" açıklamasında bulundu.

Tarihinin en büyük sel felaketiyle karşı karşıya kalan Sudan'da selden en çok etkilenen bölgelerden El Ceyli şehrinde bin adet acil yardım kolisi dağıtımı gerçekleştiren platform üyesi kuruluşlar, aldıkları bilgiler ışığında acil olarak Türkiye'den bir yardım uçağının kaldırılması için girişimler başlatmıştı. Bu girişimler sonucunda içerisinde çadır, battaniye, ilaç, tıbbi malzeme, acil gıda paketleri, temizlik setlerinin bulunacağı ilk uçak yarın Ankara'dan Sudan'ın başkenti Hartum'a hareket edecek.

Haber Kaynağı: İhlas Haber Ajansı
İHA İhlas Haber Ajansı tarafından geçilen tüm Haberler, bu bölümde Malatya Güncel Haber editörlerinin hiçbir editoryal müdahalesi olmadan otomatik olarak ajans kanallarından geldiği şekliyle yer almaktadır. Girilen Haberler alanında yer alan haberlerin hepsinin hukuki muhatabı haberi geçen ajanslardır.