Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte Londra temasları kapsamında Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri António Guterres ile bir araya geldi. Bayraktar, görüşmenin verim
Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum ile birlikte Londra temasları kapsamında Birleşmiş Milletler Genel Sekreteri António Guterres ile bir araya geldi.
Bayraktar, görüşmenin verimli geçtiğini belirterek küresel iklim krizine karşı yürütülen ortak mücadele, gelişmekte olan ülkeler için adil enerji dönüşümü ve sürdürülebilirlik alanında atılması gereken adımların ele alındığını ifade etti.
Türkiye’nin enerji politikalarına ilişkin değerlendirmelerde bulunan Bayraktar, "Enerjide Tam Bağımsız Türkiye" vizyonu doğrultusunda çalıştıklarını söyledi.
Yenilenebilir enerji kurulu gücünde önemli bir seviyeye ulaşıldığını belirten Bayraktar, bu kapasitenin 2035 yılına kadar üç katına çıkarılmasının hedeflendiğini ifade etti. Ayrıca enerji verimliliği yatırımlarının da sürdüğünü kaydetti.
Türkiye’nin 2053 Net Sıfır Emisyon hedefi doğrultusunda çalışmalarını sürdürdüğünü belirten Bayraktar, COP31 Dönem Başkanlığı vizyonuyla birlikte yeşil kalkınma hedeflerine kararlılıkla ilerlediklerini söyledi.
Bayraktar, enerji arz güvenliği ile çevre politikalarının birlikte ele alındığı bir yaklaşımın sürdürülebilir ve temiz bir gelecek için kritik önem taşıdığını vurguladı. (İLKHA)