Batman merkeze bağlı Kuyubaşı köyü sınırları içerisinde görülen bir dağ keçisi, duyarlı bir vatandaşın örnek davranışı sayesinde güvenli şekilde koruma altına alındı. Kuyubaşı köyü Muhtarı Vehbi Gönülaçar, tarlasında karşılaştığı dağ keçisini görünce büyü
Batman merkeze bağlı Kuyubaşı köyü sınırları içerisinde görülen bir dağ keçisi, duyarlı bir vatandaşın örnek davranışı sayesinde güvenli şekilde koruma altına alındı.
Kuyubaşı köyü Muhtarı Vehbi Gönülaçar, tarlasında karşılaştığı dağ keçisini görünce büyük şaşkınlık yaşadı.
Hayvanın zarar görmesinden endişe eden Gönülaçar, dağ keçisini güvenli şekilde yakalayarak durumu jandarma ekiplerine bildirdi.
Haber verilmesi üzerine bölgeye gelen jandarma ekipleri, dağ keçisini teslim alarak Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine ulaştırdı.
İlk kontrolleri yapılan dağ keçisinin doğal yaşam alanına bırakılması için gerekli işlemlerin başlatıldığı öğrenildi.
Yaşadığı heyecanı anlatan Kuyubaşı köyü Muhtarı Vehbi Gönülaçar, bölgede yaklaşık yarım asırdır dağ keçisi görülmediğini belirterek, şunları söyledi:
"Çocukluğumuzda gördüğümüz ve yaklaşık 50 yıldır bu bölgede rastlamadığımız dağ keçisini karşımda görünce inanamadım. Birilerinin zarar vermemesi için hemen üzerine gidip yakaladım. Ardından jandarmaya haber verdim. Jandarma da Doğa Koruma ve Milli Parklar Müdürlüğü ekiplerine bilgi verdi. Gelip teslim aldılar. Yıllar sonra bölgemizde yeniden dağ keçisini görmek beni çok mutlu etti." (İLKHA)