Sağlık Bakanlığı, Bakanlık ile ASELSAN iş birliğiyle geliştirilen Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen ilk ameliyatın başarıyla tamamlandığını duyurdu. Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada "Bugün bizi
Sağlık Bakanlığı, Bakanlık ile ASELSAN iş birliğiyle geliştirilen Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesi kullanılarak gerçekleştirilen ilk ameliyatın başarıyla tamamlandığını duyurdu.
Bakanlığın sosyal medya hesabından yapılan açıklamada "Bugün bizim gurur günümüz. Türkiye sağlık sanayisinde dönüm noktalarından biri." ifadelerine yer verildi.
Açıklamada, Türkiye'nin ilk yerli kalp-akciğer makinesiyle gerçekleştirilen tarihî operasyonun başarıyla tamamlandığı belirtilerek, projede emeği bulunan mühendisler, hekimler ve tüm sağlık çalışanlarına teşekkür edildi.
İlk yerli kalp-akciğer makinesiyle gerçekleştirilen operasyonun, Türkiye'nin sağlık teknolojileri alanındaki yerli ve millî üretim kapasitesi açısından önemli bir kilometre taşı olduğu vurgulandı.
Bakanlık, ameliyatla sağlığına kavuşan hastaya geçmiş olsun dileklerini ileterek, sağlıklı bir ömür temennisinde bulundu. (İLKHA)