• BIST 107.303
  • Altın 152,637
  • Dolar 3,7081
  • Euro 4,3591
  • Malatya : 11 °C
  • Ankara : 6 °C
  • İzmir : 16 °C
  • İstanbul : 21 °C
  • Elazığ : 7 °C
  • Adıyaman : 19 °C
  • Trabzon : 26 °C

Saçmalık neresinde?

09.10.2011 23:35
Ramazan Durmuş / Malatya Güncel

Ramazan Durmuş / Malatya Güncel

Artan şehit haberleri üzerine Türk kamuoyunda Kandil’e bir kara hareketinin iyi olacağı herkesin ortak görüşü...
Milliyetçi Hareket’in Lideri sayın Devlet Bahçeli Bey, burada bir adım daha ileri gitti ve şehit cenazeleri için “ciğerim yanıyor” diyen sayın Başbakan’a şu çağrıyı yaptı:
“-Ciğeri yanıyorsa Kandil’e bayrak diksin!”
Sayın Bahçeli’nin bu çağrısı kamuoyunda yankı buldu... Kamuoyunun desteği de büyük oldu...
Gel gelelim, bu çağrı Başbakanımız için “Saçma” oldu!
Sayın Devlet Bahçeli Beye cevap veren Başbakanımız, açıklamaya söz dalaşı, laf dalaşı benzetmesi yaptı ve şöyle dedi:
“- …Bayrağı dikmişsin, terör mü bitecek? Böyle saçmalık olur mu?”
Başbakanımız, medya kalemşörlerine tembihte de bulunuyor!
“- Bu soruları siz de sormayın, yazmayın!”
Evet, Kandil’den şer odakları, kandan beslenenler ve de bebek katilleri Türkiye’me zarar veriyorsa, Mehmetçiğimin canını alıyorsa, masum vatandaşımı öldürüyorsa, sadece görev aşkı ile orada görev yapan öğretmeni kaçırıyorsa Kandil, Irak’ınmış hiç fark etmez! Çıkılır, taş üstüne taş bırakılmaz; bölücü eşkıyanın paçavrası yerle bir edilir.
Gerçekten de bu kadarını da mı yapamayız?
Ayrıca sayın Bahçeli Bey’in bayrağı dikmekteki kastı da ortadadır. Sayın Bahçeli, Kandil’in terör yuvalarından temizlenmesini istemektedir ama Başbakan, bayrak polemiğine girerek bunun saçma olduğunu söyleyebilmektedir.
Bu saçma açıklamaya cevabı da Milliyetçi Hareket’in Grup Başkanvekili sayın Oktay Vural en güzel cevabı vermiş bulunmaktadır.
Bakınız, Oktay Vural Bey, bayrağın ne anlam ifade ettiğini ne de güzel anlatıyor:
“…Bu bayrak huzura, kardeşliğe, birliğe, bütünlüğü karşı olanlara gücün timsalidir. Egemenliğimizi ve bağımsızlığımızı ortada kaldırmak isteyenlere karşı da bu milletin gücü ve iradesidir.
Biz bu yetkiyi niçin verdik? Eğer Türk Silahlı Kuvvetleri, PKK'yı bertaraf etmek için orada bulunacaksa, elinde hangi bayrak olacak?
Başbakan mazeret arıyor.
Bayrak; huzur, güven, irade, egemenliktir. Türkiye Cumhuriyeti'nin her yerinde bu bayrağın gereğini yapmazsan, sana göre bir bez parçasıdır. Bayrağın gereği, egemenliğini bölmek, parçalamak isteyenlerle müzakere etmek değildir, iradesini kabul ettirmektir.
…Bizim arzu ve isteğimiz; bu milleti bölmek isteyenlerin, teröristin kandilini söndürmek, bu milletin kardeşliğini savunan albayrağın iradesini hakim kılmaktır. Bu millet nefes almak istiyor, bu bayrak nefes almadır.”
Gerçekten de Kandil’e bayrak dikmenin neresi saçma?
* * *
Bu önemli konuyu burada bitirip Yeşilay’ın bira festivali mücadelesi konusunda da birkaç söz edelim.
“Octoberfest” adıyla bilinen ve Almanya ve Alman kültürüne ait olan “Bira Festivali” Antalya’nın ardından İstanbul’da kutlanacakken, bu sefer de Türkiye Cumhuriyeti’nin Kültür
Bakanlığı da bu festivale doğrudan destek verince Yeşilay Cemiyeti kıyameti kopardı.
Türkiye Yeşilay Cemiyeti Genel Başkanı Av. Muharrem Balcı, yaptığı yazılı açıklamada, Bakanlığın tavrını ihanet olarak değerlendirdi ki gerçekten çok sert bir tavır...
Sayın Balcı’nın haklı gerekçeleri elbette ki çok fazla... Ancak Kültür Bakanlığı’na karşı acımasızca tavrının sebebi acaba Ertuğrul Günay isminden mi kaynaklanıyor, bilemiyorum!
Açıklamaya göre, Kültür Bakanlığı bu festivale destek olarak Türk halkını karşısına almaktan çekinmiyormuş...
Bira festivali düzenleyen ve destek olanların elbette yıkılan yuvaları, yitirilen canları, acı çeken aile ve alkol batağındaki gençleri görmezlikten gelmemesi gerekiyor.
Yeşilay’dan gelen yazılı açıklama metninde alkol ve zehir tacirlerinin süslü oyunlarına da dikkat çekiliyor.

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.
Yorumlar
Reis Salim Mersin
14 Ekim 2011 Cuma 00:35
Ülkücü kimlik olmasa vay halinize
Hep ÜLKÜCÜLERDEN olgunluk beklendi peki siz neden olgun olmadınız olgun molgun yok kardaşım davama kim saldırıp suçlamaya kalkarsa aynı şekilde cevabını alır kimse kusuruma bakmasın dün komünist moskof uşaklarına karşı vatan savunmasında devletinin yanında olan ve haksız yere cezaevinde yatanda bizim gönüldaşımız, kardaşımız ve ciğerimizse cezaevinde yatmayanlarda bizim için aynıdır eski yeni tartışmasına kesinlikle girmiyorum Ülkücünün eskisi yenisi ve yan sanayisi olmaz Ülkücü Ülkücüdür ben böyle bilirim Ülkücüyüm diyen herkesin partisi MHP Ocağı Ülkü Ocağıdır isteyen katılır istemeyen katılmaz yanlışlar olabilir iş bu yanlışların devam etmemesidir yoksa eleştirmekle bir yere varılmaz benimde şikayetçi olduğum bazı yönler var ama ne küstüm nede sırtımı döndüm çünkü ben özde ÜLKÜCÜYÜM .Yazarımızın tespitlerine aynen katılıyorum işi güçü rast gitsin Allaha Emanet Olun
halk
13 Ekim 2011 Perşembe 18:44
olgunluk
bahceli hukumetten cekılseydi yapamadı,siz insanlara hakaretten baska sey ile dil kullanamazsınız siyaset bilginiz pek saglam degil.Akp neyse Mhp de o.Mhp 1980 yılında görevini yaptı ve sereflı ulkuculer cezaevlerinde yattı ıdam edildi.çarçapul da bu buyuk davanın savunucusu o partiye girdi meydanı bos buldu.öcalan ıdam edılmeyecekse istifa edilseydi hukumetten,hadi istifa etmedi pekı bu yasaya hayır dıyen vekılleri neden cezalandırdı.bugun akp ne yapsa altına destege verip meydanlarda bagırılacagına meclısde dimdik ayakta dursun,o partiye zarar verenler yuzunden o parti bence miladını doldurdu rahmetlı basbugun yerini boyle adamlar gelecegini bilse partiyi kapatırdı.istifa edemedi hukumetten oysa sartlar olgunlasmıstı buyuk bir kriz esiginde öcalan affı ve rahsan affı gibi bi çok olumsuz seye evet denildi.bugun bdp olmasa belkı barajıda gecemezdi.ama su da bir gercek kı mhp içinde cok degerli ülkücülüğünü unutmamıs ve bu yolda calısan gercek milliyetciler umarım her seyi degiştirir.Hakaret etmek savunacagı seyi bilemeyen aklı evvellere mahsusbir durumdur
Reis Salim Mersin
13 Ekim 2011 Perşembe 15:30
Habur görüntülerini unuttunuz değilmi
Bazıları halen odunumda odunum diyor ve kafaları bulandırmaya çalışıyorlar hainlerin elebaşının idamı için MHP ve yönetimi elinden gelen gayreti gösterdi Bahçeli onbir saat süren toplantıda şerefsizin idam edilmesi yönünde açıklama yapmıştır ancak ne varki koalisyon ortakları buna engel oldu bunu bilmeyen yok bana şunu söyleseniz eyvallah nedir kardaşım madem idam etmeye güçünüz yoktu hükümetten ayrılsaydınız amenna bende katılıyorum yapılan yanlış burada eğer ayrılmış olsaydı bugün akepe olmayacaktı MHP yönetiminin o kararda imzası yoktur lütfen artık odunlukdan vazgeçin bakın hain için ev hapsi dillendirilmeye başlandı sizce ne olacak hükümetin yumuşak karnı bunada izin verecek ondan sonra halen Bahçeli ve MHP suçlanacak kafanıza taş düşse MHP attı diyeceksiniz Allah islah etsin başka ne diyeyim
halk
12 Ekim 2011 Çarşamba 20:48
milli....
Bahcelı ocalanın ıdamına hayır diyen kararın altında ımzası olan partisinde bu oylamaya hayır diyenlere yaptırım yapan akpnin ekmegine her zaman yağ sürmüş mhpnın basına getirilmiş buyuk felakettir.
Malatyalı Bilal
12 Ekim 2011 Çarşamba 17:07
Bayrak
Devlet Bahçeli mecazi anlamda bayrağı kandile dik demiştir Türkçesi Kandili yemizle demek istemiştir. Ama Başbakan bunu işine geldiği gibi yorumluyor. Yazar kardeşim Eline kalemine sağlık.Bu yazına yorum yazılmaz sadece şapka çıkarılır. Tebrik ederim.
turgut özal
12 Ekim 2011 Çarşamba 12:48
bahattin yıldırıma selamlar
SELAMLAR SAYIN HEMŞERİM.
SEN BU KONU HAKKINDA NE DÜŞÜNÜYORSAN AYNEN SANA KATILIYORUM.allahın selamı senin üzerine olsun. ne mutlu senin gibi düşünen müslümanlara.
turgut özal
12 Ekim 2011 Çarşamba 12:44
BEKARA HANIM BOŞAMAK KOLAY
ilk olarak bu güne şehid olmuş tüm vatandaşlarımıza ALLAHtan rahmet dilerim.
herşey sözle ile ifade edilseydi. ne güzel olurdu. hiçbir problem kalmazdı.
kandil dağı ırak sınırları içerisinde.
bır ıraklı yetkilinin MALATYA beydağına ırak bayrağı dikmesi ne kadar saçma olursa. aynı durum burada geçerlidir.
lütfen daha aklı selim düşünelim.
sayın bahçeli evlad acısı nedir bilmez. evlat sevgisi nedir bilmez. lütfen , şehid anaları üzerinden siyaset yapmasın.
ben de şehid yeğeniyim. şehid acısı nedir bilirim.
türk kürt kardeştir. aksini iddia eden kalleştir.
Bahattin YILDIRIM
11 Ekim 2011 Salı 16:07
BÜYÜK TÜRKİYE CUMHURİYETİ
cihan rumuzlu aklı selim oldum olalı olaylara tek yönlü bakmama gayretindeyim ve empati ile yaklaşırım. ben malatyanın bir kasabasında doğdum yetiştim ama kürt hakları konusu hasıl olunca hakkarinin bir dağ köyünde kürt kökenli doğma ihtimalimide düşündüm. insanlar rengini ceddini vs. seçerek doğmazlar ama doğduklarında örf anane ve kültürleriyle yaşamak isterler. benim arkadaşım annesiyle telefonda kürtçe konuşuyor saygı duyarım. çünkü annesiyle konuşmalarında annesi kendisini o şekilde daha sağlıklı ifade ediyor. ablam bir kürtle evli akabinde 3 yeğenimde kürt ama size anlatmayı başaramadığım mesele sen kürtsün ben türküm meselesi değil sıkıntı pkk ve kendsine kalkan yaparak kullandığı HALKIMIZDAN sömürülen kürt halkından bahsediyoruz.(sen sanırım yorum yaptığımız yazının özünü kavrayamamışsın ) burada kürt kökenlilere bir hakarette yok ben bu ülkenin bütünlüğüne zarar veren herkese dikkatini çekerim tekrar oku herkese o kelimeyi kullandım. kürdü, türkü, çerkezi farketmez. yani bu memlekette türk kökenlilerin hepsi sütten çıkmış ak kaşıkmı.tabiki değil. bu memlekette ezilen sadece kürtler değil ülkücüler asılmadımı, solcular coplanmadımı asılmadımı, romanlara çingene mantığıyla ezilmedimi eee şimdi bunların hepside dağamı çıksın dağdaki ite destekmi versin. kürt kültürünü tartışmıyoruz pkk adı altında yaşanan genel bir sorunu tartışıyoruz. ağzını bozmuşsun diye aklınca bana değdirme gayretine girmişsin ben bu ülkenin bir ferdi olarak tekrar ediyorum benim gözümde bu memleketteki bütünlüğü bozma gayretinde olan herkes namerttir. ha ilk yorumumu tekrar okudum gurbetcilerle alakalı olan kısmı orada anlatmak istediğimi tam ifade edememişim onun içinde üzgünüm. (bir öğretmen sen kürtsün diye kürt çocuklara eksik gözle bakıyorsa, bir kamu personeli sen kürtsün diye kürt kökenli vatandaşımızı dışlama gayretine girmişse benim gözümde ve gönlümde o kişide en az pkk kadar bölücü ve şerefsizdir.)
Cihan
11 Ekim 2011 Salı 12:34
Re
Bak dostum, bu ulkede PKK 30 yildir var ama kurtlerin inkar ve asimilasyonu 100 yildir devam ediyor. Bencede PKK terorist bir oguttur ve bir kurt olarak benide temsil etmiyor. Fakat sunuda sen gorki PKK yokkende kurtlerin yok sayilmasi ve asimilasyonu vardi (8o oncesi kutce islik bile calamiyorduk). Simdi herkes kurtlere hak vermemek icin PKK yi bahane ediyor, PKK dan once neden vemedin derler adama.
Bu ulke Turk ve Kurtlerin (hatta diger azinliklarida katmak lazim) ulkesidir. Senin dilinde benim dilimde bu ulkenin dilidir. Sen bir Turk olarak bense bir Kurt olarak bu ulkenin birer ferdiyiz. Bu ulkede yasayan herkesi tektiplestirmek dogru degil. Illahi tek dil konusacagiz diyorsan bu neden Kurtce olasin. Ama ben Turkcenin yok olmasina kiyamam, cokmu zoruna gider benimle sakalasmak icin dahi olsa birkac kelime Kurce konussan. Turk ve Kurt halklari kardes diyoruz, insan kardesine bu kadar zalim olmaz degilmi. Fakirlik ada gelismemisligin vermis oldugu magduriyet bugun Turkiyede yasayan herkesin sorunu, zaten sorun derken bunu kastetmiyoruz. Kastettigimiz Kimlik ve kulturel haklarimiz ve bunun anayasal guvencesi. Ayrica agalardan bahsetmisin ve haklisinda. Sana bir tuyo daha vereyim, o agalar okadar gucluyduki kurtlerin uzerinde devlet tek tek halkla ugrasmak yerine doguda bu agalari destkleyerek dahada guclendirip bolgeyi onlarin araciligiyla kontrol etti. Bucaklar buna iyi bir ornetir. Egede de agalar vardi neden onlar zamanla eridilerde dogudakiler hala cok gucluler bunu bir dusun.
Yazinin sonunda yine efelenip agzini bozmussun, egemen ve emredici dusuncede olmak bu iste. Ikna edemezsen tehdit et.
Bahattin YILDIRIM
11 Ekim 2011 Salı 12:02
T.C.
cihan bey ekmek davası için giden gurbetciye değil atıfımız o ülkelerdeki örgüt uzantısı pkk lılara ve pkk sempatizanlarına. bende gurbetci olsam yaşam mücadelesi verdiğim ülkedeki yaşam standartımın iyileşmesi için o ülkenin kimliğini alırım. ortada kürt meseleside yok. kürt kim ya komşum, ya kivrem, yada akrabam. mesele kürtlerin sorunu var biz onu savunuyoruz diyen pkk ve uzantıları. örneğin kürtce eğitim muhabbeti gidip 1000 tane kürt kökenli vatandaşımıza soralım çocuğun ingilizcemi eğitim alsın kürtcemi diye acaba cevapları ne olur. sosyal haklara gelince türkiyede genel anlamda zaten bu sorun var. benim okuduğum lisede hemen hemen hiç branş hocam olmadı neyapayım dağamı çıkayım, devletemi küseyim.bende ünv. sınavında galatasaray lisesi mezunlarıyla aynı kulvarda sınav oldum. hastane postane hizmet noktasına gelince hala kürt halkı kullanılıyor iş makinaları yakılıyor, öğretmenler kaçırılıyor v.s. kısacası halk uyanmasın diye devlet hizmetleri engelleniyor. düşün bi ahmet türk aşiret ağaqsı binlerce dönüm arazisi var bu mu kürtlerin hakkını savunacak. vurulan pkk leşlerine bak birçoğu ünv hukuk siyasal mezunu bunlar irlandadamı eğitim aldı o şerefsizler bu memleketin okullarında okutuldu ama şimdi devlete düşman. aldıkları eğitimi memleketlerine yansıtıp halklarına iyiyi güzeli öğreteceklerine adınıda gerilla kurmuş bölücülük yapıyor. burası Türkiye Cumhuriyeti lazıyla, kürdüyle, türküyle cerkeziyle ve herkes bu ülkenin şanlı adı,bayrağı ve harita bütünlüğü içerisinde birer ferttir. milli birliktelik ve huzuru bozan herkimse şerefsiz ve namerttir.
Yazarın Diğer Yazıları
Tüm Hakları Saklıdır © 2004 Malatya Güncel | İzinsiz ve kaynak gösterilmeden yayınlanamaz.
Tel : www.malatyaGüncel.com İhlas haber Ajansı | Haber Yazılımı: CM Bilişim